rullator nästa..?


Jobb, jobb och ännu mera jobb.. jag rabblar tillochmed nummer i sömnen nu.. Så kasta åt mig onsdag tack och massa soool, värme, glass och solbriller så är jag som en ny människa igen! =)


Annars så startade dagen som vanligt och rullade på i sitt sakta men säkra tempo. Systemet låste sig totalt på min dator och jag tog lunch!
Lunchen är kort, så man hinner knappt kasta i sig maten, kanske ringa nått samtal eller gå ut med en vän i solen för att disskutera världsproblem. Sen ska man vara på plats igen, helst några sekunder innan.
Idag tog jag mig en sväng förbi toaletten oxå, som förövrigt stank skit -jag hatar folk som skiter på jobbet!
Iaf så fastnade jag en ganska lång stund framför spegeln för att studera hur jag såg ut idag... och Jeesus, det var då jag gjorde min fasansfulla upptäckt!
Jag hade ett grått hårstrå, 22 år och håller på dör ut som gammnucka redan, gud hjälp mig!
Paniken föll sig ganska fort och jag skyndade mig å hämta Katta, som även hon såg denna hemska upptäckt!
Hon försökte prata över det ganska fint att färgen i mitt hår måste ha missat ett hårstrå, tack för dom snälla orden katta, om dom ändå vore sanna oxå!
Efter jobbet bar det iväg hemåt till Mamma och Pappa och grillning med la familia. Gott som sjutton och mysigt på altanen, Lill Fridun kom även förbi sen - Hon är sötast!
Där berättade jag lite fort min historia om mitt gråhåriga liv för mamma och syster, syster kollar upp och nästan skriker rakt ut att jag verkligen är gråhårig - hon springer fort för att hämta en pincett och rycker bort det. TACK!!
Inte kort därefter vet även brorsan om det - och jag kommer säkert få höra det här flera gånger om, om jag känner dom rätt!
Men nu är det putsväck och mina tankar på en rullator är inte lika nära som tidigare idag!

Godnatt!
Kram


Kommentarer
Postat av: Josef i Dublin

haha babe.. du skulle va fin me grått hår också. Vem vet, de kanske blir mode att ha det om nåt år ;)

2008-04-22 @ 14:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0