lönedag = katastrooof!


Jobb, jobb en massa jobb och en nästintill död Jessica. Hon var grymt sliten idag och jag har ställt upp som slav åt henne.. vad gör man inte? Inte ska flickstackarn dö inte, hon har ju trottsallt punkterat ena lungan engång, det räcker gott och väl tycker jag!
Dagen har rullat på galant och jag har även gjort mitt sluttest för en grej på jobbet och jag blev godkänd, ariiiba!! =D

Efter jobbet mötte syster upp mig och vi tog oss en vända på stan, inhämtade en hel bunt av kataloger och köpte lite småskit. Sen vandrade vi hemåt och styrde kosan mot willys för att handla lite käk.
Det kanske var det dummaste vi kunde komma på den här vanliga måndagen?
Vanlig för oss som inte får lön - ovanlig för dom med lön!! =P
Det var folk  överallt och då menar jag överallt! Folk blir tamesjutton helt vilda när dom får pengar på sina konton, river och sliter i allt. Till och med matvaror? då har det väll tametusan gått för långt?
Sen åkte vi hem och lyxade till det med goodmat, trotts att vi inte hade en krona över för det så slog vi till på stort. Och det gjorde vi bra för det blev ljuuuvligt gott en tråkig måndagskväll! =)

Annars har jag lekt sjuksyster åt min mamma ikväll. Hon ramlade ihelgen och slog sitt ena knä nått enormt och har efter det inte kunnat ta ett steg på benet. Sen dess har hon suttit i telefon kö till dessa vårdcentraler som har så himla mycket och göra så dom inte ens kan svara i telefonen. Och när man väl kommer dit på plats är det inte en kotte där.. visst är det lika lustigt varje gång? 
Vilket fall som helst, akut-stammis som man är bad jag hon ringa dit och få sig en tid och pang tjoff en tid ordnades på stört och där är hon nu och har nyss kommit från röntgen och där mina vänner kan jag meddela att hade hon inte hamnat om hon åkt till brunflo - då hade hon haft med sig 500 alvedon hem istället!

Godnatt!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0