som handen i handsken.

I måndags stötte jag kanske på Östersunds otrevligaste expedit.
Jag och Pappa var och skulle handla lite käk efter ett besök på mitt andra hem.
Jag brukar oftas ha förståelse för om expediten är otrevlig från en början, hon/han kan ju trottsallt ha haft en skit dag rak igenom eller världens jobbigaste kund innan vi kom.
Här var det däremot inte fråga om nån skit dag, kanske hellre ett skit liv.
Vi hinner inte mer än stiga in i matstället förrens hon fräser: "vad vill ni haaa?!" jag tänkte redan då att här skulle ingen mat handlas för hon ville då inte sälja nått heller. Men hungriga som vi var så stannade vi kvar och försökte vara trevliga.
Efter x antal fräsande svar sjönk min förståelse till henne och övergick i att hon måste hata kunder!
Väl när vi fått våran mat, tackade vi för oss och stegade ut därifrån. Kvinnan i butiken vände på klacken och sa knappt "tack och hejdå"
 
Vilket fick mig att tänka, vad är det egentligen med folk? man märker vilka som föds till säljare och vilka som ska sitta för sig själv på ett kontor och knappt svara i telefon.
ja så är det, vissa passar som handen i handsken för jobbet och andra inte!

Besöket på mitt andra hem resulterade i prickar och ett possetivt allergitest. Som om jag inte redan visste det.
Så sen dess har jag ätit medecin mot dessa prickar som man sover rejält mycket på. Tisdagens dygn bestod av 4 timmars vakenhet. Men gott som tuusan har jag sovit! =)


Ikväll är det grammisgalan som gäller, sen är det snart helg igen! =)

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Tobbe.

vilket fetto till expidit!!!
inte behandlar man Malin sådär & hennes pappa!
var det på subway? ;D

2008-01-10 @ 22:56:56
URL: http://vagskada.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0