Fredag.


Idag är det Fredag den 13:e och hittills har den rullat på galant och man skulle mer kunna säga att min gårdag var som fredag den trettonde. inget gick som det skulle.


Efter x antal dagars jobbande längtar man bara efter att få snooza om och om igen, igår var den dagen för mig. Flyger mer eller mindre upp ur sängen och gör mig klar för work. Att gå till jobbet vid det här klockslaget kändes alldels för hurtigt och slöseri med tid, så bilen det blev det!
Sagt och gjort och lagomt små stressad, kastar med mig lunchen och in i bilen och brummar iväg, nu täker ni säkert att jag kör iväg i rejser fart men så är inte fallet då dom håller på att laga all asfalt lite här och var i stan så det blev kryp-fart fram för att svänga vänster i korsningen.. kör sagt ner för asfaltskanten (med mina nya däck!) men lik förbannat säger det baaaang!!
Irritationen steg en grad högre och nu var jag uppe i tankar som "Va faaan gick sönder nu då?!" Tittar till höger och jag mer eller mindre lägger av ett vrål, då ett stackars litet barn och hans cykel sitter klistrat mot rutan..
Paniken infaller sig rätt fort och ångesten ska vi inte tala om.. Jag var i valet och kvalet till att muta pojken med en ny cykel på störten, jag klev inte ens ur bilen utan satt som ett asplöv och tyckte så synd om han. Men lilla pojken klarade sig och vi kom fram till att det var bådas fel som inte såg varandra. Men skuldkänslorna heter duga!
så ibland borde nog körkortet lämnas hemma och det kanske är värt att komma 2 minuter försent till jobbet för man behöver gå.

Nu behöver ni ju inte tro att jag är en superduper ond människa som åker och jagar små barn på cykel med bilen varje dag. Pojken var kanske 14 år och väl medveten om att han cyklade tookfort så ja, det var bådas fel!
Det här är det första hemska jag gjort med en bil, på 4 år - så de så!
Jag har tillochmed kört rally ner för en oplogad väg med en halv meters snö, efter att min bror lurat dit mig! Men vi kom levandes därifrån och jag steg plötsligt ett vuxenpoäng bland syskonen - Hah! =P

Nu är det äntligen helg och imorgon ska jag snooza hur mycket jag vill och låta bilen stå hemma, gör det du med!
Vi ses i svängarna!

Puss å Kram.

Kommentarer
Postat av: stiina

oh herregud. jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. gjorde pojken illa sig och blev det skador på bilen?



jag blev påkörd av postbilen i vintras när jag var ute ch brumma spark.



nu ska jag klä mig inför bröllopet! :) tjing!!!

2008-06-14 @ 10:34:53
URL: http://kalaskula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0