militärernas värld,

Lördagskvällen började med en otippad förfeste till Melodifestivalen hemma hos Marcus. Vi alla var mer eller mindre förkylda och opeppade. Men det vände fortare än vinden och vid halv ett stod vi inne på G3 bland allt folk!
Dom sista timmarna sprang fort som sjutton iväg och huxflux hade alla handlat mat och var påväg hem mot Fralle och efterfest.

Påväg dit ringer min telefon och jag har givetvis glömt något, är ingen ovanligt när det gäller mig. Men den här gången hade jag faktiskt glömt min vän Per nere på sibylla. Han skulle bara gå på toaletten och jag sa att vi väntade såklart, tjena mitt bena vi gick ifrån han! =/
Men han var inte så långt efter så jag inväntade han samtidigt som en kille gick förbi mig och sa en del otrevligheter.

Den här mannen skulle dessutom följa med oss på efterfesten, fast ingen kände han.. Han bjöd in sig själv.
Han pratade den värsta Jämtskan jag skådat i mitt 22:åriga liv. För att sedan tvärvända och börja berättade om att han egentligen bodde i Stockholm (han försökt lite lätt prata riktig stockholmska, good luck!) i stockholm gjorde han tydligen lumpen och det var inte sista gången vi skulle få höra det den här kvällen.. utan det var ungefär här allt spårade ur..
Mannen försvann illa kvickt från efterfesten med sin flaska högt i luften.. Ungefär en halv timma senare ska Jag, Mårten, Tina och Micke bege oss hemåt. Då möter vi den här mystiska mannen igen och nu hade det slagit slint rejält.. Han levde just nu i det militära och var mitt uppe i en krissituation och det var vi som hade anfallit honom.


Han förföljde oss från Daffys till I5 med skrikande otrevligheter rakt i våra ansikten om sina militäriskakunskaper och sina budskap som han skulle förmedla till oss. Han puttade även ner mig och tina på marken och var allmänt otrevlig mot killarna. Tillslut fick vi helt enkelt nog och jag kan säga att hans kväll slutade upptryck mot polisens motorhuv, handbojjor och 6 timmar i fyllehäcken - rätt åt han!!



och då undrar folk varför man inte vågar gå ut själv när de är mörkt?
konstig, verkligen jätte konstigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0