ibland händer det..

Ifredags morse klev vi upp med tuppen, gjorde oss redo och packade bilen full för att bege oss till Åre, där skulle vi avnjuta en heldag längst upp på Åre skutan.

Det var Jag, Tina, Josef, Mattias och Tommy som åkte iväg och som vanligt så drog jag nitlotten på att köra dit, men Tommy fick ta hemvägen så även jag kunde sprätta min första cider vid klockan ett denna underbart vackra soliga höst dag!

Väl framme i Åre var det fullt stök med att få till Höstmarknaden som visst började på kvällen och inte på Fredag dag som vi trott, tråkigt men bra för pengarna! =)

Sagt och gjort så åkte vi till vårat mål - Kabinbanan som skulle ta oss till toppen! Jiho.

Men som vanligt så ska väll inte allt flyta på så där jätte bra, så den var ju tyvärr stäng pga. hård vind.

Jahopp där stod vi i valet och kvalet med cider och chipspåsar i högsta hugg, vi som var så pepp på skutan.

Men efter några om och men så bestämde vi oss för att ta sitt liften en bit upp i backen istället.. Man tog sig 1/3 av Kabinbanans höjd men det var det värt..

Vi alla fick plats i samma lift och hej och hå nu var vi påväg uppåt.

Grymt jäkla läskigt var det och Josef började nästan grina på riktigt! =)

Det kittlade enormt i magen ju högre upp vi kom, men guuud vilken utsikt. Lovely!

Det var vi och massa BMX åkare i backen, undra vad dom tänkte om oss egentligen... varje lilla gupp liften gjorde så skrek/skrattade vi, men skoj det hade vi! =)

Hade några kanon mysiga timmar däruppe tills vi beslutade oss för att åka ner och göra Åre och senare även hinna med ett besök förbi Ristafallet, det var Josef´s idé den lilla påhittarn!


Vid Ristafallet var det lite folk, dock inte på samma plats som vi var och det tackar jag gud för!

Vi vägrade betala parkeringsavgift då det inte ens satt en människa och tog emot pengarna, utan man fick lägga dom i brevlådan? Och sen hade dom inte ens toaletten öppen. Inte bra alls när drickat tryckte på i en sjudundrade fart.

Jag tror dock att Tina bidrog med några små enkronor till parkeringen iaf..

Sen vandrade vi neråt mot fallet med kamerona och det glada humöret i högsta hugg!

Framme vid fallen var det ett staket så man inte kunde kliva över...kunde, kunde man visst men man kanske inte borde..

Jag och Tina lekte tuffa och hoppade över och balanserade oss ut på stenarna, så jäkla mäktigt var det! Tog fina bilder och bara njööt! =)

Retades med killarna att dom bara höll sig på land och tordes inte hoppa ut på stenarna, fegisar!

Sen bestämde vi oss för att åka hem så killarna hann slå några golf bollar vid Krokoms golfbana.

Tina och jag påbörjar balanserandet på stenarna tebax in mot land.. Helt plötsligt förstod jag inte vart allt vatten kom ifrån, då stenen vi hoppade ifrån frånbörjan kändes flera hundra meter bort när vi skulle tebax..

Våran konversation om hur vi skulle erövra stenarna löd så här:


Jag: Tina, det här går fan inte!

Tina. Joodå, jag hoppar över först så tar jag emot dig sen!

Jag: Jaa, fan vad smart vi testar!


Jag kan meddela att Tina hann inte ens landa på sin sten långt där borta förrns Klant-Malin fastnar med foten i en annan sten och ett tu treeeee så hade jag vatten upp mot stövlarna. Fick lite lätt panik och stenarna var hala som några ålar. Snubblar återigen och denna gången fylls mina stövlar med hela jäkla Ristafallet tror jag, vilket resulterade i att jag snubblade vidare och nu ni kan jag berätta att mitt sista fall var i ett ganska så djupt hål och jag ramlade ner till armhålorna prydd av skinnjacka, mobil och kamera. JIPPIE!

Tina doppar ena sitt ben och i ett ryck var jag uppdragen och land och där låg vi och tok skrattade tills tårarna rann!

Hahah. Roligt som fan men KALLT var det, så jag råder er bada aldrig i fallet!! =)

               


Kommentarer
Postat av: Sandra

Galna bilder ;)



Njaa för mkt känns det som.. Vår älskade farmor har gått bort :(

2008-09-29 @ 17:39:31
URL: http://pussp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0