hujedamig!



Var endaste fredag gruvar jag mig för att en speciell kund ska klampa in genom dörren..
Denna person spenderar några timmar av sina fredagar och nu även onsdagar varje vecka på mitt jobb.
Han är en genomsnäll och trevlig person men som lätt kan vända den tvära sidan till, speciellt om något går galet.. Vilket iofs inte göra mig det minsta förvånad!

Men mitt skräckscenario med den här mannen var en fredag för många veckor sedan...
Klockan har precis passerat 14,45 och mannen kliver innanför dörren, här kan jag även tillägga att jag ska ha räknat min låda och stämplat ut ca 30minuter senare. Och den här kunden tar en bra stund att hjälpa!
Vilket fall som helst, han kommer in och jag är nervös som fan och hoppas in i det sista att Hannah ska hinna stämpla in, innan det är dax för långkörning ala svenskaspel bigtime!
Hon hinner såklart inteeee.
Jaja, vi kör igång. Börjar givetvis med förra veckans spel för att sedan ta den kommande helgens..
Spelkvitto efter spelkvitto...
Stryktipset 8kr gånger 32 gånger - Check!
Europatipset 8kr gånger 32 gånger - Check!
Och sen ett totalkvitto på det.. När mannen öppnar munnen med en väldigt bitter ton och fräser:
Det stämmer inteeeeeee!!!
Tack och bock, mannen har stenkoll och maskinen har givetvis missat att registrera ETT spelkvitto.
Kön växer och tack och lov har Hannah anlänt och sköter resten utav kundkretsen våran..
Jag själv får börjar räkna Stryktips- och Europatips kupongerna och inser till sist att det är ett stryktips ala 8kronor maskinen missat, bara att makulera alla TRETTIOTVÅ stycken för att sedan starta om igen! Jihooo.
Behöver jag ens säga att jag inte stämplade ut en halv timma efter att mannen anlänt in i butiken...?
Därför går jag och är nervös varje jäkla fredag och undrar när han ska dyka upp, för han dyker alltid upp när det är som körigast.. slår aldrig fel! :)
Men varje fredag efter den fredagen jag gjorde ett fel men bevisade att jag kunde rätta till det, litar han på mig till fullo!
Han startar alltid våra fredags-dejter med: "Det brukar alltid bli bra och rätt när du gör det här!"
Haha, så jag gillar han trottsallt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0