tänk inte på priiiset!


Dagen inleddes med en underbar sovmorgon, sovmorgonen togs enbart för att vädergudarna hade spått regn och ruskväder över jämtland idag.
Men eller huur, tack för den jäkla vädergudar!
När jag väl vaknade insåg jag att dom hade fel - igen.. Solen strålade och det var hett som tusan!
Åkte ut till byn för att lapa lite sol och sen ta mig en lite roadtrip med mamsen.
Vårat mål var svenstavik och dollarstore för att sen på hemvägen äta en god middag på Kvarna!

Påvägen ner mot Svenstavik så var det vägarbeten och bilköer allover, tog oss hur länge som helst innan vi ens var framme.. Så det blev en snabb visit där för sen kurrade magarna våra höögt.
Mumsade i oss kvarna toast och filépasta, helt underbart gott var det och vi tryckt i oss mer än vi orkade.
När vi precis fått våran mat serverad så small det till och pangtjoff så blev det strömavbrott.
Så vi avnjöt middagen med tända ljus.. lite romantiskt så där..
Enda tills världens jobbigaste människa entrade dörren, jag tar då fan inte i när jag säger det heller.
Hon överröstade allt och alla på stället, läste högt upp meny'n för sitt sällskap hundra gånger och skrek att "titta inte på priset nu tar du det du vill haaa!" och "Neeeeej, pannkaka det har vi hemma! - Hamburgare blir bra åt dig!"
Stackars barn, må väll få äta vad dom själv vill. Hemska människa.

Eftersom det var strömavbrott så funkade inte kortläsaren så man kan säga att vi mumsade mat gratis.. iallafall för stunden.. man fick komma tebax å betala en annan dag! Då Hackås tydligen inte har en bankomat?
Sen styrde vi kosan hemåt via en annan väg än den vanliga.. så när vi hade en mil kvar hem så slog jag mer eller mindre igen mina två blå och tvär däckade. Fyfan vad skönt det är att sova i en bil!!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0