karlsson på taket.



När vi var små så var karlsson på taket en utav mina favorit tv-program, men däremot min syster avskydde allt som hade med karlsson på taket att göra..
Igår kom jag på varför hon har ogillat han - han ser ju inte klok ut och är faktiskt jätte läbbig!
Och då mitt upp i allt så har vi på mitt jobb en kund som inte har alla hästar i hagen som kommer varje dag, samma tid och vandrar runt runt och mummlar sina egna meningar för sig själv..
Den här människan hängde mycket på barnens hus när jag jobbade där med, så jag vet hur han/hon fungerar en aning..
Iallafall igår var ingen annorlunda dag utan personen i fråga entrade dörren och började sitt traskande fram och tebax.. tillslut blir denne kanske lite trött i benen och sätter sig och vilar vid ett bord.
och vad skådar inte mitt öga om inte en exakt kopia utav karlsson på taket, förutom proppelern på ryggen förståss, annars är han hur lik som helst.. !!
Skrämmande!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0