jag borde bli sjuksyster..



Vid halv två snåret inatt staplade vi in i lägenheten igen..
Såret var inte så litet som det sas från början och det hjälpte inte med bara ett bandage.

Runt halv nio tiden anlände vi ner till akuten och Fredric anmälde sig.
När klockan slog nio fick vi komma in i undersökningsrummet.
Där konstaterades det ganska fort att dom var tvungen att skära upp handen för att kolla hur senorna såg ut.
Då det var sagt var det bara till oss att vänta och vänta och vänta lite till..
När klockan var elva kom dom äntligen in och skulle påbörja operationen,
där även jag fick ge en hjälpande hand! :)
Systern var på plats för att vara en hjälpande hand till doktorn.
Han skärde upp och insåg att senan var sönder trasad och satt inte alls fast i mycket..
Så en till doktor kallades in och dom var tvungen att stoppa blodflödet..
och där kommer jag in i bilden..
Jag fick agera pumpare till en sån där grej man får på armen när man tar blodtryck.
Jobbigt som tusan var det, men jag fixade det och Fredric fixade operationen! :)
Jag hade även vid min pumpstation första parkett, efter doktorn givetvis, till att se såret..
Det var jävlar i mig jätte äckligt samtidigt som det var intressant och se vad duktiga dom är! :)
När dom sytt klart var det bara gipset som väntade och det ska han ha i 5 veckor, stackarn! :(

Idag har jag hunnit med och varit på ett möte.
Sen hämtade vi ut pencelinet och nu är det bara mys som gäller!

Kommentarer
Postat av: TiNAWiNA

Fy vad läskigt! Duktiga du!

2010-02-24 @ 17:59:45
URL: http://winatina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0