sprut-tajm.



Var på hälsocentralen imorse och skulle ta min andra vaccinspruta.
Och som vanligt så lägger man givetvis i för lite parkeringspengar, för varje jävla gång så tror man att besöket ska gå fort.
Sen när hände de? Är ju faktiskt hälsocentralen vi snackar om..
Först ska man ju minst sitta och vänta 10minuter över sin bokade tid för att det senare ska tjorvas på inne hos doktorn.

När jag väl fick komma in till läkaren så frågar hon först om jag har med mig eget vaccin.. say what?
För hon hade nämligen kollat fel och blandat ihop mitt vaccin med en annan sort så mitt vaccin fanns såklart inte.
Efter att hon sprungit tiotusen gånger till en annan läkare för att dubbelkolla att det gick att ta den andra sprutan istället så fick hon ett klart godkännande att det gick. Och när allt detta var löst och sprutan skulle tryckas in i armen kom kvinnan på att jag var ju allergisk, det måste ju kollas upp.
Och det klagar jag inte ett dugg på, jag är glad att dom är noggrann och kollar en extra gång.

Men ibland känns det bara för mycket..
Hon ville omedelbart frakta mig till akutrummet så jag var nära vård ifall något otrevligt skulle inträffa.
Sen var jag även tvungen att stanna kvar i 30minuter för observation, jeeesus.
Detta var tillochmed värre bevakat än svininfluensasprutan.
Men som sagt jag är tacksamma att dom gör det istället för att strunta i det...

Jag hade räknat med att mitt besök skulle gå på ett kick, max 30 minuter.
Efter dessa trettio minuter gick även min parkering ut.
Jag blev kvar på stället i en timma, så mamma fick vakta min bil ifrån lapplisor den sista tiden! :)

Kommentarer
Postat av: Annichen

ha ha ja ibland går det inte som man har tänkt sig... men det är ju bra att som kollar upp det ordentligt men kvinnan verkade som att hon kanske skulle ha gått hem och sovit lite... lite förvirrad.. ha ha

2010-02-03 @ 23:53:49
URL: http://anjosa.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0