Gårdagen gick i Sällskapsresans tecken..



Det började med att jag plockade upp Suss för att sedan åka ner till tågstationen och invänta tåget.
Under den tiden vi hann stå där och vänta på tåget så hann vi först och främst bli inparkerad av en gammal gubbe och mina nerver gick nog rakt in i väggen.
Var nervös som sjutton och ville helst av allt inte åka tåg, då det var evigheter sen sist och jag minns inte om man kunde köpa biljett ombord eller inte..
Tåget rullade in på perrongen och min telefon började ringa..
Fredric ringde och berättade att det fanns en bil jag kunde få köra hem dom här 10 milen istället för att åka tåg.
I valet och kvalet gick jag där med min väska i ena handen och Suss som mitt moraliska stöd på andra sidan påväg mot tåget då jag inser hur jävla fullt det här tåget är och att jag säkerligen skulle få sitta brevid snuskgubben i illgrön jacka, bara för att det är min tur här i livet!
Precis innan vi är jämsides med tåget bestämde jag mig för att inte åka med och istället invänta bilen.
Jag kan meddela att jag var den enda som gick med en stor väska åt fel håll på perrongen.. =P

Sagt och gjort då skulle vi leta upp svärmor för att få bilnycklarna, bara det var ett bekymmer att lista ut på vilken parkering Fredric egentligen menade.. men tillslut hittade vi hon och bilen! :)

Jag och Suss rullade upp mot Lillänge i olika bilar, för att ta oss en titt i affärerna så jag slapp åka i värsta rusningstrafiken! Bra tänkt! :)
Ungefär där någonstans upptäckte jag att det var slut i spolarvätskan och vi beslutade att fylla på det.

Men innan vi gjorde det tog vi oss en sväng om inne på Rusta och fyndade diverse saker.
Jag hittade smultronplantor och vattenmelonplantor som jag tänkte man kunde plantera vid huset.
Susanne gjorde ännu en gång klart för mig att varför testa nått lätt när man kan göra det svårt?
Men efter att vi båda skuggat igenom texten på melonerna så lät det inte alls svårt förutom att dom skulle stå varmt och då slog det mig att dom kommer växa utav sjutton om dom får stå hemma i lägenheten! ;)

Spolarvätska stod på tur och vi åkte till en mack som man kunde tanka i det direkt från en pump - smart.
Ännu smartare var att vi kom på att jag skulle ställa mig mittemot Suss bil för att slå två flugor i en smäll och tanka i båda bilarna efter varandra.. Tro mig när jag säger att det inte alls gick!
Utan där stod jag åt fel håll och letade förgäves efter spolarvätskahålet... Tillslut hittade vi det och jag kunde äntligen börja åka mot Fredric... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0