drömkåken..

Vi har nu flyttat in alla våra saker i huset.
Detta betyder givetvis inte att allt är uppackat, inte alls på långa vägar.
Bakom öppenspisen är det ett hav av flyttkartonger som jag mest utav allt bara vill kräkas på när jag ser dom.
Det var en gång en dum man som sa till mig "det jag inte hinner idag, det gör jag imorgon eller dagen efter"
på det arbete han har funkar inte den taktiken men med mina flyttkartonger så går det alldeles lysande! ;)

Så jag har därför skaffat mig ett annat mycket roligare projekt.. Måla köket, wihoo! :)
Vi ska så småningom totalrenovera allting men har just för tillfället tagit oss en liten paus i det.
Men jag och den kära blåfärgen som tidigare prytt vår altan och även vårat kök går verkligen inte hand i hand.
Så jag tänkte att ett litet projekt bör jag ha och detta blev perfekt och duger tills vi gör om på riktigt! :)

Eftersom vi har en sjötomt och har cirka 40 meter ner till sjön, underbart jag vet, så ska vi installera sjövärme och har precis fått det godkänt från kommunen - jiho! :)
Pappa ska komma och gräva ner den och samtidigt gräva bort alla rabatter som just nu finns på tomten.

Vilket fall som helst skulle Fredric installera värmepumpen i söndags, så allt är klart inför att grävmaskinen kommer.
Han gick ner och startade sitt projekt innan jag åkt på bingo mitt på dagen och när jag väl kom hem runt 8 på kvällen så var han fortfarande kvar nere i källaren och förblev till 3 på natten...
Allt ville givetvis inte funka som han ville men tillslut fick han till det.
Jag var ner några gånger och tittade till honom och tog några kort, jag sa gång på gång att detta är verkligen som filmen drömkåken..
Och ännu roligare blev det när Fredric på måndagen var tvungen att kapa ett rör och sätta dit en grej.
När han har sågat sig igenom röret så SPRUTAR det vatten överallt, då det fortfarande är tryck kvar i röret.
Jag kunde inte göra annat än att skratta och innan jag hjälpte honom så var jag tvungen att hämta kameran och föreviga vårat drömkåks-minne! ;)

Så fort jag har tagit tjuren i hornen och fått bort alla flyttkartonger, så ska jag bjuda på lite mer bilder på vårat hem! :)

  

Kommentarer
Postat av: Desirée

hehe vad gullig ni är!! =) Måste komma och hälsa på något snart!!! Pusss å kram

2010-10-07 @ 16:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0