snöö.


För några dagar sedan bombaderades min facebook-startsida av inlägg som hade med den första snön att göra.
Hemma hos mig spöregnade det bara just den här dagen.
Jag gick och la mig till smattret på taket och vaknade till ett vitt puder som täckte alla våra ägodelar ute på gården, myysigt!
Bara den här snön tinade bort, vilket den skulle göra fort tänkte vi, så skulle vi ta in våra utemöbler och våran grill. Sätta på vinterdäck ligger givetvis oxå högt upp på listan!
Men nu kommer vi till kruxet...
Snön inne i stan är ju som bort blåst, men inte här ska ni veta.
Våran snö ligger kvar och vi har i skrivande stund -8,8 grader kallt.
Nu handlar det ju inte om jätte mycket snö... men för min del kan detta även få försvinna just nu.
Jag tycker om vinter och vill gärna ha det - men inte just precis nu.

Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0