bambi på hal is..


Nu har nyheten kommit till oss och jag har lyckats
sålt några ihelgen.
Jag talar givetvis om dubbel french hotdogen,
sjukt stor och fråga mig inte hur man orkar äta dessa..
men tydligen finns det dom som gör det! ;)

Hemfärden efter jobbet idag var dessvärre inte okej.
Ishalka pratades det om till höger och vänster på jobbet och
en hel del frågade om vi visste när sandbilen skulle komma.
Jag trodde på fullaste allvar inte att det var så himla halt som
folk verkade påstå.. men tji fick jag.
Jag hann köra cirka hundra meter, i 30 km/h, innan bakdäcken släppte och
min bil hamnade i motgående körfält med en bil i möte.
Mitt liv hann nog passera både en och hundra gånger innan jag
lyckades tygla in bilen på rätt körbana igen.
Väl på rätt sida körbanan hade jag hjärtat i halsgropen och tårarna
sprutade, hemska upplevelse.
Resten av vägen hem körde jag i 20 km/h och det tog 1,5 timma att ta sig hem.
Efter vägen stod det hur många bilar, bussar och lastbilar som helst som inte
tog sig någonstans.
Detta var den värsta isbanan jag någonsin skådat och aldrig vill uppleva
med ett fordon igen - fyfarao.

Bilden är lånad från op.se


Kommentarer
Postat av: Annichen

Ja det var inge roligt alls att åka bil i söndags... vi åkte hem från sundsvall då och fick köra krypfart från bräcke och hem. men som tur gick det bra för både dig och mig!!!!!

2011-01-28 @ 13:22:58
URL: http://anjosas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0