äckel dimma.

För två veckor sedan när jag skulle åka hem från jobbet var det tok mörkt ute och dimma till förbannelse.
Man såg inte långt framför motorhuven.
Och precis där och då tyckte skogens konung att det var helt okej att kliva upp på vägen framför m i n bil.
Jag klarade av att inte köra in i den enorma älgen med ett halmstrå imellan bilen och djuret.
Tack för att det inte var halt och tack för jag inte fick möte där och då.

Denna upplevelse har gjort (jag märkte detta nu ikväll) att jag inte gillar att köra i mörker och dimma längre, fyfarao vad läskigt det är, man ser ju verkligen ingenting.
Och givetvis var det äckel-dimma heeeela vägen hem ikväll!
Jag körde 60 på 90 väg (det tog sin tid hem), såg inte ett jota och tillråga på allt så hade jag en skyhög puls.
Meeen 1,5 timma senare var jag välbehållen hemma och skogens konung stannade där han hör hemma!

Godnatt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0