vattenskada...


Förra fredagen när jag precis tagit mig en snabbdusch skådade mina ögon något jag aldrig sett i mitt badrum tidigare..
Nått vitt "svamp" liknande föremål trängde sig igenom kakelfogen och på vissa plattor hade en rostfärgad vätska runnit ner längst väggen..
Ropade genast dit Fredric som även han tyckte att detta måste vara möggel punkt slut.

Igår när jag låg hemma död i min förkylning så plingade det på dörren, trodde det var mamma och jag tackar gud för att jag ändå klädde på mig hyfsat bra.
För där stod inte mamma utan fastighetsskötaren som jag inte alls drar jämnt med.
Han hade fått tillsägelse att åka och mäta vattenskadan i mitt badrum, bra där tänkte jag!
Och nog jäklar va det vattenskada, där det är torrt mäter mätmaskinen 26 och där det var som fuktigast mätte den 130, så blött är det!
Dom hittade att det kom från grannen på övervåningen då hans frys in riktigt ville funka som den skulle.
Så på måndag påbörjar dom rivningen på övervåningen för att ha en utgångspunkt, sen hoppas jag det blir min tur innan det blir möggel på riktigt!


Nuu ska jag inta lite cocillana och sova gott hela natten! :)
Puss.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Huvva inge roligt med vattenskada inte, men man får se det possitivt och få en renovering på köpet! =)

2010-05-13 @ 22:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0