bluff..


Det brevet som gjorde mig upprörd och förbannad
i början på veckan innehöll en faktura.
En faktura jag inte ens ska ha eller tänker betala.

I julklapp till min svärmor skulle vi köpa en kanon
fin ugnsform från RICE. Dessa finns på Hamngatan inne istan,
men var innan jul helt slut i butiken.
När vi inte fick tag i den istan så hittade vi den på
Fröken Fräkens hemsida, där vi även beställde den.
Fröken Fräken finns i Sundsvall och jag vet att detta
är ett seriöst och bra företag.

Glada ihågen var vi att vi äntligen fått tag i formen
och kunde pusta ut en sekund.
Men veckorna tickade på och ingen form kom..
Två veckor innan jul fick jag ett mail från Fröken Fräken
att leverantören inte hinner med och ingen form kommer
hinna till Sverige innan jul.
Vi fick då välja att avbeställa eller få ett presentkort med bild på formen.
Jag försökte ha is i magen och sparde ett tag med att svara på deras mail.

Dock lite panikartat söker jag efter formen på internet och
får napp på ett företag som tillochmed har formen i lager.
Hur jag nu kunde gå på den dumma grejen när jag några timmar
innan fått ett mail om att ingen i Sverige hinner få en leverans innan jul.
Jag klickade i vilket fall som helst hem denna fina form från det andra företaget,
beställer via faktura och håller tummar och tår att den ska hinna fram i tid.

När en vecka har gått och julafton närmar sig med stormsteg har jag
ännu inte fått någon bekräftelse att min form har blivit skickad.
Jag skriver därför ett mail till detta företag samt testar att ringa dom.
Tror ni på fullaste allvar att jag får något svar?
Givetvis inte!
Smartskaftet Malin googlar på företaget ifråga och får en träff
som skrek ut B L U F F Ö R E T A G !

När jag upptäckt detta tog jag kontakt med Fröken Fräken igen
och beställde ett presentkort med formen till Maritha istället.
Där var det ingen konst, Agnes på företaget postade presentkortet
samma kväll och det kom fram en dag före julafton - Tack och lov!

Dagen efter jag upptäckt att Box Flower & Funeral var ett blufföretag
fick jag ett mail från dessa.
Dom beklagade att formen inte skulle hinna fram före jul och man fick välja
om beställningen skulle ligga kvar eller om man ville avbeställa den.
Jag drog en lugnande pust och skrev ett vänligt mail om att jag ville
avbeställa formen och att dom makulerade fakturan.
Gud vad skönt att ha det ur världen var min enda tanken.

Tills i måndags då jag har fått en faktura av det här jävla skit företaget
att jag ska betala formen. Som jag för det första redan har avbeställt och
för det andra har jag inte ens fått formjäveln.
Fakturan ska dessutom vara betald på Fredag, snabba puckar när det gällde
deras pengar iallafall - idioter.
Jag höll på gå i taket när jag fick brevet och ringde genast min andra hälft.
Han tog på sig uppgiften att ringa företaget då jag antagligen hade hotat
mannen till livet med min ilska.

Hör och häpna så svarade han på sitt mobilnummer, för första gången!
Han fräste att han skulle fixa till det och la på luren.
Jahopp och hur ska han veta att det är just JAG som har beställt när
han varken tog Namn eller Ordernummer av oss.
Fredric fick ringa upp igen och han lovade för andra gången att han skulle
makulera fakturan och att jag skulle få ett brev om det antigen på Tisdag eller Onsdag.
Igår fick jag inget, så det återstår och se om den finns där idag...

Jag varnar er därför att handla från det här skit företaget!!
Och måste ni nu ändå handla där, så betala förfarao inte direkt!
Jävla SKIT företag!!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej

Om du har kvar deras mobilnummer får du gärna maila mig det.De har tagit bort det från sin sida. Jag väntar på ersättningvara på en order som las för 2 månader sen.



Tack.

Jennie

2011-01-20 @ 23:46:45
Postat av: Anonym

Hej. Hur slutade det hela? Jag har gjort samma misstag och känner mig så dum! Jennie hur går det för dig?

2011-01-26 @ 10:44:58
Postat av: malin - ariiba.blogg.se

Hej!

Det slutade tack och lov med att jag fick hem ett brev där han hade makulerat fakturan och tagit bort min order. Så det är jag jätte tacksam för!

Jag hoppas det löser sig för Jennie oxå, vi verkar inte vara ensamma om att tro att detta är ett seriöst företag iallafall.. :( Hur blev det för dig? Fick du inte heller några varor?

2011-01-26 @ 19:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0