världens bästa fridun! ♥


Igår var världens bästa Fridun med på älgjakt! :)
Det var för henne en hel upplevelse och hon ville inte åka hem.

Men tillslut fick mamma med henne hem från skogen och dom klädde om
och kom och besökte mig på jobbet.
Där shoppades det för fullt.
Att en (snart) femåring kan vara en sån shopaholic är för mig helt otroligt! :)
Men hon är bara för underbar ungen.

Påvägen hem från mitt jobb hamnade mamma och fridun i en diskussion när dom passerade ridskolan.

F: På lördag ska jag på ridskolan... å då ska det komma en ny tjej.
M: Jasså.
F: Ja, hon heter Kina... hon heter Kina för att hon kommer från Kina.
M: Jaha... (haha)
F: Vet du.. det är långt till Kina..
M: Ja det är det.
F: Det är jätte långt till Kina.. längre än till Umeå.
M: Jaa, det är mycket längre till Kina än till Umeå.
Sen satt Fridun tyst och funderade en stund tills hon säger..
F: Jag tror att hon kommer komma sent på lördag.
M: Nämen varför tror du det?
F: För att hon ska åka bil från Kina!!
Här kunde givetvis mamma inte hålla sig och säger
M: Haha, jaa Frida ska hon åka bil från Kina då tror jag tyvärr inte att hon hinner fram tills på lördag.

Hahaha, fyfasen vad vi skrattade gott åt detta!!
Underbara gullunge!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0