VM 2008.

Idag kom mamma och hämtade mig och syster i stan för en lunchdag tillsammans.

Vi åkte till krokom och käkade på wärdshuset och sen slank vi givetvis in på krokomsporten där dom hade rea, ohyes!

Jag hittade mina skor som jag har varit kär i sen första gången jag såg dom, jag har funderat länge över dom och dess pris.

Men nu var dom på r e a , jag blev riktigt glad för ett tag men insåg snabbt att dom inte fanns i min storlek och dom andra storlekarna glappade fasligt mycket.

Då övergick tankarna i att dom skulle passa utmärkt längst upp på min skohylla som min granne Daniel har gjort, men som jag däremot inte satt upp på väggen än.

Och då slog även tanken mig att min kära vän Stina säkerligen kunde klämma på sig snyggheterna och sväva fram på röda mattan ihelgen. JA så var min tanke - jag ville ju så gärna ha dom!

Men klok och fattig som jag är, la jag tillbaka skorna och slog till på en tröja som passade istället!

Så det är nog dax för mig att slita skorna ur mitt liv, är dom på rea ser jag dom nog aldrig mer. men ögongodis det var dom!



Sen tog vi oss en tripp upp till Arctura och kikade på utsikten, Suss hade aldrig varit där och jag kunde skryta stolt med att jag visste hur man kom dit! (det var min andra gång där) =)

Det är bra att man varit på platsen 2 gånger i sitt liv där VM startar om 15 dagar.

Detta kommer bli en faslig fest och tillställning, vilken känsla alltså.

för att inte tala om Öl-huset (jag kan inte kalla det tält, för det är högt som ett hus!) som står på stortorget!

ses vi inte förr så ses vi där - garanterat! =)



Pappa och gubbarna han jobbar med startade städningen av Östersund inför VM idag, det är nära nu.

Och fina vintervimplar pryder min gatas lyktstolpar - Östersund WinterCity 2008!



Nu är det dax för städning!

Puss.


Kommentarer
Postat av: tobbe.

Ohh vad sugen jag blir på att dra upp till vm jue!
men får nog nöja mig med att kika det på tv :)
du får vara min live uppdaterare där!
så det är ett party tält på stortorget? ball värre!
hade jag haft pengar hade jag kommit! det vet du!

2008-01-24 @ 18:54:58
URL: http://vagskada.blogg.se
Postat av: stina

NU ÄR JAG HEMMA! Menar du att snygg-gatan blivit prytt med massa vintervimplar? Cooooolt! Och vad är det för snyggskor du tittat på? Puss på nosen.

2008-01-27 @ 22:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0