dumpuck.


Tog mig återigen en sovmorgon imorse då John Blund inte riktigt ville dejta mig i tid igår.. :)
Fick efter många om och men en tvätt-tid idag, så det tvättades förfullt och sen hade jag en lunchdejt med Helen.
Sen har det jobbats jäklar i mig, men nu återstår tack och lov bara 3 timmars jobb imorgon sen är det H E L G !

Hade en sån där härlig 27 minuter innan stängnings-kund idag, som man bara inte orkar lägga så mycket energi på!
Här måste man tillägga att så fort man ska göra nått "vettigt" och är helt koncentrerad på det så dyker det givetvis upp en kund mitt upp i allt. så även idag..

Jag gick ut på golvet för att tömma soppåsarna, samtidigt som jag precis har lossat av ena påsen så klampar 2 småpojkar in och hänger sig över korvgrillen och checkar in tobaks-utbudet.
Jag iaktar dom en stund för att se om dom verkligen ska handla lr inte.. pojkarna står kvar.. så jag lämnar min soppåse och går mot kassan, när jag precis är framme vid kassan då vänder dom och börjar gå åt ett annat håll - slår aldrig fel!
Man drar sig en suck och ska återvända till sitt "vettiga-arbete" då pojkjäklarna vänder om och kommer tebax igen..
Nu skulle det handlas tobak och jag lägger fram min älsklingsfras " Hade ni legitimation, båda två tack!"
Och där var kriget igång, såklart var ena killen inte 18 år och dom förstod verkligen inte vad promblemt var, herreguud tänk om dom inte ens var i samma sällskap? Är det enda ena grabben får ur sig..
Men nu kära smågossar har ni klivit in genom dörren, hängt och pratat tillsammans i 10 minuter.. Dessutom är dom helt ensamma med mig i spelbutiken..  tror dom att jag är blind på köpet?
Gaah. när klockan börja närma sig stängning har man ingen som helst ork för sånna där människor, men jag drog på smile-banden och nekade dom små gossarna!
Det sista han gör innan han lämnar butiken är att skriker att det finns ingen jävla svensk lag på det där utan det är våran jävla policy. Om han nu var 18år fyllda, så rekomenderar jag han att gå om skolan om han inte vet vad policy är!
Vore väll jäkligt konstigt om en butik som säljer tobak å dylikt inte har en policy på att vi inte ska sälja till minderåriga. Dumpuck!

Nu ska jag soova och som sagt snart är de äntligen helg! =)
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0