.


2010 leder mot sitt slut och det är dags för nyårskrönika tvåtusentio.

Året har inte varit helt problemfritt och vi har stött på många motgångar,men skam den som ger sig.

Januari startade igång med en svinkall månad rakt igenom, jag testade att åka längdskidor i massvis med minusgrader och jag blev ett vuxenpoäng rikare när mitt ICA-kort damp ner i brevinkastet.
I Februari höll kylan i sig och jag drog på mig led- och muskelinflammation i båda fötterna och fick gå till sjukgymnasten. Alla hjärtans dag helgen tillbringade vi på Hotell Knaust i Sundsvall. Det var även i slutet på Februari helvetes-året drog igång.. Morbror blev sjuk och hamnade uppe i Umeå. Fredric fastnade i en slipmaskin på jobbet och slipade av sig en sena i handen och vi bockade av gips nummer 1 2010.
Härliga Mars kom och jag la till ett år på nacken. Det firades med dunder och brak i goda vännerslag. Fredric firade hårdast av oss alla så hans gips gick sönder. Så därav ett sjukhusbesök igen. I Slutet av Mars försvann gipset på handen på heltid och jag skrev på papper på ett nytt jobb inom en helt annan arbetskategori än vad jag tidigare sysslat med.
I April jobbade jag min sista (trodde jag) dag på Willys, vi firade påsken och hade en underbar helg i Åkersjön. Jag började på mitt nya jobb och kastade även in handduken där en vecka senare. Vi hade en underbar helg i Vemdalen då Höstforum 2010 gick av stapeln. Jag och världens bästa syster klädde ut oss till Mumintroll och gjorde succé på afterskiin.
Maj kom och kära Mamma fyllde 50år, vi planerade en överraskningsfest som blev super lyckad. Jag och Fredric köpte en ny säng och sov våran första natt i huset. Jag tog på mig ett sommarvik med start i majmånad på mitt gamla jobb Nummerupplysningen. Och sist men inte minst kom dagen D när Fredric kraschade med Crossen och ett nytt gips var på ingång. 1 månad och 12 dagar gipsfri - Grattis!
Jag startade igång Junimånad med att åka på Kvarna Premiären med kära vänner. Frida blev storasyster och jag ännu engång faster till en liten Fanny. Midsommar kom och Mamma hade ett stort 50års kalas hemma i byn. Vi fixade och donade hemma i huset och jag fick mitt livs första tandvärk. Hujedamig.
I början på Juli sa jag upp min lägenhet inne i stan som varit mitt hem i 4år. Fredric fick äntligen ta av sig gipset från foten. Stråket kom och det tillbringade jag med fina vänner som står mig nära. Jag prickade även in att vara ledig på sommarens finaste dag och den tillbringade jag för första gången i mitt liv på Verkön. =)
I Augusti fortsatte min dumma tandvärk och jag avverkade x antal pencilinkurer. Hela familjen åkte på semester till Gävle för att fira mamma och vi hade en toppen semester rakt igenom.
September bestod mest av flytt, flytt från min lägenhet i stan till vårat hus i Bräcke. Jag och Tess tillbringade en fin dag uppe i vackra Åre. Jag röstade återigen på Fredrik och Moderaterna. Pappa fyllde 60år och det firade vi med en överraskningsfest för honom.
I början på Oktober döptes Fanny. Jag målade om köket och hallen hemma i huset och den första snön kom ute. I slutet av månaden grävdes sjövärmepumpen ner och hela familjen var på Gamla Teatern och såg på Småstadsliv och firade pappa. Det var även i slutet på månaden som vi åkte ner till Stockholm och tillbringade en dag tillsammans med Pontus ute på Berga.
I November gjorde jag, suss och fridun ett studiebesök på mammas bageri. Tiden var kommen för att dra ut min tand och ut kom den oxå. Vi var på Madeleines dop och jag och mamma bakade massvis med gott tunnbröd. Det var även i November som jag fick ett till jobb och tillhör numera OKQ8.
December kom i en rasande fart och vi stal våran första julgran. Vi bakade i stora lass och jag hade mitt livs bästa och roligaste julafton - någonsin.
Idag är det Nyårsafton och vi ligger hemma sjuka båda två, Fredric har dessutom jour.
Så vi blir endast hemma och äter god middag och tar det lugnt.

Hoppas ni har ett toppen nyår och nu mina vänner blickar vi framåt mot ett toppen år 2011.

GOTT NYTT ÅR!!
Puss och Kram på er!


Kommentarer
Postat av: TiNAWiNA

Gott Nytt år sköning! Snart är det mars igen, och snart VårForum ;) KRAMAR!

2010-12-31 @ 15:45:15
URL: http://winatina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0