märklig helg..


Ifredags när jag slutade jobba, var det egentligen tänkt att jag skulle åka till Tess och ha en mysig hemmakväll.
Men det bokstavligtalat kröp i kroppen på mig och jag var mer pepp än någonsin denna fredagskväll, så kosan styrdes åt Hannas håll där det var fest med stort F istället. =)
Kvällen innehöll diverse saker, firandes åt höger å vänster, champange drickande, kung i baren och sist men inte minst Björn dansade med thailändskorna som ville ha betalat.. När han senare så vackert bett dom dra åt helvete!
Kommer bigmama till boss och berättar att dom håller ett öga på honom ikväll, say what - ska sånt här finnas i våran sketna lilla stad ens?

Sen blev det lördag och dagen vi alla längtat efter, på morgonkvisten mådde jag inte alltför bra men det skulle senare gå över i ett naffs.
Per min vän kom och hämtade upp mig och vi åkte och åt lite frukost då vi senare bestämde oss för häng hemma hos mig! Vi velade några gånger om han skulle ställa sin bil på gatan eller på parkeringen på bakgården av mitt hus och vi valde till slut bakgården - och tack gud för det!
Svängde upp och jag satte mer eller mindre frukosten i halsen då jag ser att  på min parkeringsplats befinner sig då verkligen ingen bil utan en rostig cykel!
Börjar i förtvivlan fundera vad jag egentligen gjorde igår kväll? var jag på fest eller har jag hamnat i någonslags minnesförlust och varit ute och kört bil och glömt den någonstans?
Icke sa nicke. Bilnyklarna har legat så fint och gör det fortfarande på köksbänken hemma. Men bilen är spårlöst försvunnen men jag fick ju som sagt en rostig cykel som tack! Halleluja!
Så lördagen gick åt till att sitta i telefon med polisen och samtidigt svara i mobilen som omvandlats till heta linjen - då denna stöld spred sig fortare än löpelden själv till bekanta och obekanta.

Dagen var den märkligaste på länge men kvällen kanske den bästa på länge?
Tjejmiddag med godmat, skvaller och god dricka.
För att senare avsluta på krogen och leka kung i baren igen! =)

Dock är det minus på kontot, bilen är borta, kameran är sönder och mobilen är inne på sin sista refräng - men det är väll min tur så att säga!? Men däremot är jag ju en rostig cykel rikare =)
I mitt horoskop stod det att den 24 Januari ska mitt 2009 få en omstart - och det hoppas jag verkligen!

Och jag hoppas även att folk nångång i sitt liv lär sig vad fan som är mitt och vad som är ditt!


 
Storfotad skurk och min vinst på kuppen!



Tack för ihelgen älskade vänner!
Puss!

Kommentarer
Postat av: Desirée

haha måste ju skratta. Men fy vilken otur du har vännen!! Hoppas bilen hittat tillbaka till parkeringen i fint skick!!

2009-01-19 @ 14:33:19
URL: http://mammatillmelvin.blogspot.com
Postat av: Annichen

vilken otur!!!

jag ska hålla koll efter skoavtryck och bil åt dig!!!

2009-01-19 @ 14:45:21
Postat av: tobbe.

sämst babe!!!

jag skall ha kollen om jag ser nån storfotad med din bil i göteborg!!!

detta måste lösas!!

fast vi ska ju ändå köpa varsin fräääsch bil snart!!

vi får kanske vinna en på bingolotto.

2009-01-19 @ 19:39:22
URL: http://vagskada.blogg.se/
Postat av: Evelina

Men stackare! Fy fan, att folk inte kan låta bli saker som dom inte äger! Idioter är vad dom är..Puss

2009-01-20 @ 09:36:36
URL: http://evelina85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0