gubbjävel.



Igår var en mycket händelserik dag..
Innan jag skulle besöka sjukhuset så fördrev jag och mamma tiden på lite affärer runt om stan.
Vi hade avverkat en affär och skulle gå ut på parkeringen och åka iväg till nästa.
Då vi kommer ut är det en skruttig ful bil som parkerat himla nära oss så jag knappt kommer in på passagerar sidan.
Öppnar dörren det som går och ska sätta mig, då jag givetvis tappar dörren och den glider mot bilen bredvids dörr.
Nu pratar vi inte om nån dunk rakt in i bilen utan den snuddar bara den andra bilen.
Då märker jag att en sur gubbe med glasögon sitter i bilen och stirrar på mig.
Jag säger att det gick bra med hans bil då han blev ännu svartare i ögonen och skakade på huvudet.
Jag bad han veva ner rutan om han ville säga något, visade även med teckenspråk hur man vevade ner en ruta, mest troligt fungerade inte rutjäveln på den där skrutt-bilen!
Då från ingenstans öppnar gubben sin bildörr, samtidigt som jag har våran öppen och försöker kommunicera med honom.
Näe då minsann tar han och slår sin dörr mot våran dörr sisådär 4 gånger, smart jävel!
Jag ifrågar sätter vad fan han håller på med.
Han tycker att jag förfaaan kan se mig för och spänner ögonen i mig ytterligare en gång!
Jag säger att jag redan bett om ursäkt och att det inte blev någon skada på hans bil..
Mamma blir arg och går ut till gubben och jag kallar han gubbjävel och hivar igen dörren.
Han ska inspektera om det blivit några repor på hans bil, kan även tillägga att han hade den störstste repan på hela bakskärmen som jag någonsin skådat - idiot!
Mamma säger även hon att nu är det hennes tur och kolla om det blivit något på våran bil..
Varför då undrar gubben? Han hade ju minsann inte gjort nått!
Näheee, blind till på köpet var han nog med!
Mamma blir lika arg som mig och säger åt gubben att man kan ju se sig för, enbart för han sa så till mig!
Hon vänder på klacken och ska gå tillbaka till bilen och även hon kallar han gubbjävel, haha!
Gubben sätter sig i sin fula bil och fortsätter läsa sin tidning och skakar på huvudet - idiooot!
Det skulle inte förvåna mig om att han redan dunkat sin dörr i våran bil tills han insåg att han aldrig skulle ta sig ut ur bilen, så kärringen fick gå in och handla själv!
Störda människor det finns alltså.

Kommentarer
Postat av: Desirée

Haha fy fan vilken idiot. Sånna verkar de finna gott om!

2010-02-10 @ 13:36:10
Postat av: Jossan

Ahh , åkejrå :)

Hu äre med hon då ?

2010-02-10 @ 18:35:02
URL: http://josefinholmberg.blogspot.com
Postat av: Jossan

Men härligt ! Här äre bara fint med .

Har flyttat hem från Nörge och jobbar som personlig assistent här i stan . Trivs som fisken , vetdu :)

Vad pysslar du med nu för tin ?

Pusseli .

2010-02-10 @ 19:50:54
URL: http://josefinholmberg.blogspot.com
Postat av: norrlandsgöteborgaren

haha bäst är du malin!

gubbjäveln fick så han teg!

puss

2010-02-10 @ 20:26:43
URL: http://norrlandsgoteborgaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0