ljuslyktan från helvetet...


Jeesus vilken händelserikdag detta har varit.

Efter en himlarns lång dag igår och en natt med dålig sömn väcktes jag strax efter sju imorse då fastighetsskötaren plingar på dörren och strax där efter låser upp dörren för att vråla ut ett HALLÅ!
Efter att han och hans kompanjon stampat runt inne i mitt hem och disskuterat hejvilt så smäller fanskapet igen dörren och går. Idiot.
Då fanns det inga mer val än att kliva upp och göra sig redo för dagen.

Jag började med ett ärende jag hade nere på staden.
Papper hit och dit men allt kommer bli lysande i slutändan! :)

När allt det var klart mötte jag upp mamma för en tripp på en massa affärer.
Det första stoppet blev på Ixo och det kunde ju även ha blivit det sista för dagen, men inte.
Där hittade jag en jätte fin mega stor ljuslykta som skulle passa som en smäck ute på altanen.
Men vi inser ganska snabbt att varken jag eller min långa pojkvän kommer nå ner med ljuset i den här skapelsen!
Ivrig som man är ville jag ändå testa få ner ljuset, men mamma sa att jag inte kunde och man lyssnar ju på sina mammor.. =P
Sagt och gjort jag sket i att försöka få ner ljuset... Men då ska ni inte tro att även mamma struntade i det.
Nixpix här skulle det testas och hej och hå.. Hon hann dock inte så långt då hon direkt skar upp halva fingret på något vasst på lyktan och jag överdriver inte ens lite att det var halva fingret.
Blodet vällde ut och jag letade som en tok efter plåster. Vi plåstrade om och tackade för oss.
Sen var det inte så mycket mer med det, då hon inte tyckte det gjorde så värst ont.
Så vi fortsatte våran rundtur och inhandlade det ena och det andra.

Vid halv två klev jag på mitt kvällspass och jag hann nog inte vara på jobbet så länge då det ramlar in ett SMS på mobilen om att mamma har en bokad tid på akuten..  och 3 stygn senare var hon hemma.
Jag behöver nog inte ens säga att den där lyktan inte ska pryda min altan! =P

Kommentarer
Postat av: TiNAWiNA

Man måste som skratta åt dina inlägg trots att jag tycker hemskt synd om kära modern! =P

2010-07-01 @ 23:29:38
URL: http://winatina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0