det kommer mera...



När jag väl kom fram till Fredric så väntade god middag på mig.
Mumsfilibabba.
Då klockan hade hunnit bli rätt mycket så bestämde vi oss för att bänka oss framför tv:n.
På plats i soffan skulle jag glad i hågen visa upp mina fynd jag gjort, därav mina frön jag skulle plantera! :)
Fredric trodde inte alls på mig när jag försökte övertyga han om att det kommer bli riktiga vattenmeloner som man kan äta.
För att övertyga han ännu mera läste jag högt och tydligen på baksidan hur man skulle hantera dess små plantor, då jag kommer till en text både jag och Suss måste ha missat totalt...
"Pollinera genom att ta loss hanblomman och gnida mot pistillen i honblomman"

Jag asgarvade igenom den meningen och skapade direkt en SMS-konversation med Suss i form av;

Jag: Läste noggrannare på vattenmelonen nu, man måste ju para skiten själv!! =P HAHAHAHA.
Suss: Para?
Jag: Man ska gnida hanblomman mot pistillen i honblomman! =P
Suss: Hahahahahahahahhahaha helt sjukt roligt! ;) Säg till när detta ska ske, jag kommer och kikar!!! LOVELY!!

Jag ringde till mamma och skrattade fram att man måste gnida hanblomman mot pastillen.
Vadå pastillen? det heter pistillen Malin..
Jaja whatever jag kommer nog ändå aldrig bli någon fru som älskar sin trädgård, så tur för mig att en volleybollplan ska på plats, men jag försökte ju åtminstonde! :)

Sen skrattade vi gott åt hela gårdagen innan vi slöt ögonen för en nattsömn.
Nu är jag vaken och skrattar lika mycket idag. =P
Men en promenad i finvädret väntar.

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0